Koffiegigant Starbucks werkt samen met Polygon (MATIC) om klanten van zijn loyaliteitsprogramma de kans te geven non fungible token (NFT) stempels te kopen en te verdienen.
Starbucks Coffee Company wendt zich tot Polygon om de verzamelbare digitale zegels te lanceren als onderdeel van haar Web3 programma genaamd Starbucks Odyssey.
Het programma zal later dit jaar van start gaan, maar een wachtlijst voor klanten is 12 september live gegaan.
Brady Brewer, Starbucks’ executive vice president en chief marketing officer, zegt,
“Voor de eerste keer verbinden we onze Starbucks Rewards leden niet alleen met Starbucks, maar ook met elkaar. Door gebruik te maken van Web3-technologie krijgen onze leden toegang tot ervaringen en eigendom die voorheen niet mogelijk waren. Starbucks Odyssey overstijgt de basisvoordelen waar onze Starbucks Rewards-leden van zijn gaan houden en ontsluit digitale, fysieke en ervaringsvoordelen die uniek zijn voor Starbucks.”

Sandeep Nailwal, medeoprichter van Polygon, zegt,
“Als toonaangevende infrastructuurleverancier die mensen en technologie in staat stelt samen te werken en wereldwijd en vrij waarde uit te wisselen, biedt Polygon de ideale springplank voor Starbucks’ intrede in Web3.”
Door spelletjes te spelen of andere koffiegerelateerde activiteiten te voltooien, verdienen leden van het programma NFT-zegels die hun eigen puntwaarde hebben en ook gekocht kunnen worden.
Het partnerschap komt op het moment dat Polygon naar verluidt zijn personeelsbestand met 40% uitbreidt met de aanwerving van ongeveer 200 managers, ingenieurs en Web3-ontwikkelaars.
Op het moment van schrijven wordt MATIC verhandeld tegen $0,91.
Eerder deze week zei Binance, de grootste cryptobeurs ter wereld qua volume, dat NFT’s de manier veranderen waarop grote merken beloningsprogramma’s uitvoeren en gemeenschappen verbinden.
Word lid van de Bitcoin/Cryptocurrency Facebook groep om geen enkel nieuwsbericht te missen en kom naar de Telegram om mee te discussiëren.