Onlangs vroeg Elon Musk de CEO van Tesla aan McDonalds om Dogecoin te accepteren in een tweet, maar de fast-food gigant lachte de suggestie weg door gekscherend aan te sporen om “Grimacecoin” te accepteren.
Kort hierop volgde in een nieuw blog bericht van Shiba Inu ontwikkelaar Shytoshi Kusama een aankondiging samen te gaan werken met een Italiaanse fast-food keten die de naam Welly’s draagt. Het restaurant is een volledige rebranding ondergaan waarbij de Shiba Inu hond de nieuwe mascotte is geworden en heeft een nieuwe slogan die verwijst naar de bedenker van de meme coin. SHIB zal worden geaccepteerd als betaalmiddel en heeft de rivaliserende meme coin Dogecoin (DOGE) als andere betaaloptie.
Het restaurant is voornemens gezonde fast-food opties te hebben bij opening van het eerste vlaggenschip restaurant, waarvan de eerste in Napels, om alle doelgroepen te kunnen bereiken. De wijziging in marketingstrategie en manier van aanpak wijst duidelijk op een samenwerking met de meme-coin die door marketing zijn grootsheid bereikte en duidelijk nog grootse plannen heeft deze nog kolossaler te maken.

Deze samenwerking laat blijken geen eendagsvlieg te zijn en zegt nog grotere plannen te hebben en treedt naar buiten met een boodschap dat ontwikkelaars ook geopperd hebben om blockchain-gebaseerde voedseltracering te implementeren met de hulp van Shibarium, een nog te lanceren oplossing.
Andere fastfoodketens krijgen ook honger naar de cryptocurrency gemeenschap en proberen via meer wegen deze naar zich toe te trekken door mee te varen op de meme’s van de meme-coin.

Word lid van de Bitcoin/Cryptocurrency Facebook groep om geen enkel nieuwsbericht te missen en lees hier meer Crypto nieuws.