Peter Schiff, zet je tv uit! De anti goudadvertentie van Grayscale heeft een comeback gemaakt op alle grote Amerikaanse tv netwerken.

Inhoud

  • Een blik op een door goud geobsedeerde toekomst
  • Bitcoin steelt de plek van de veilige haven van goud

Toonaangevende vermogensbeheerder voor cryptocurrency Grayscale brengt zijn epische “Drop Gold” tv-commercial terug die vorig jaar een grote opschudding veroorzaakte.

Bitcoin kopen met iDEAL zonder commissie? Dat kan bij Bitvavo!

Volgens een tweet van 1 december die werd gepost door Barry Silbert, CEO van Digital Currency Group, zal de anti-gold-advertentie vanaf vandaag opnieuw op alle grote tv-netwerken in de VS verschijnen, na de klim van Bitcoin naar een nieuw record.

Een blik op een door goud geobsedeerde toekomst

Grayscale – dat momenteel een verbluffende waarde van $ 12,2 miljard aan cryptocurrency activa beheert – begon op 1 mei 2019 met zijn controversiële #DropGold campagne.

De commercial toont een man en een vrouw die strijden om te ontsnappen uit een drukke financiële wijk. De twee besluiten hun omvangrijke bullions te laten vallen terwijl ze kijken naar een ontrafeling van een apocalyps; mensen stormen halsoverkop naar hen toe met winkelwagentjes vol met het gele metaal terwijl iedereen om hen heen munten verliest.

Michael Sonnenshein, de algemeen directeur van Grayscale, beweerde dat de advertentie investeerders moest aanmoedigen om hun goudreserves aan Bitcoin toe te wijzen:

We wilden een boeiend, provocerend en illustratief verhaal creëren om de absurditeit van goud in onze moderne wereld te laten zien. #DropGold is een oproep tot actie – beleggers moeten het goud in hun portefeuilles opnieuw beoordelen en opnieuw toewijzen, in Bitcoin investeren en de vruchten plukken van een gediversifieerde investeringsstrategie.

In de vervolgcommercial van Grayscale wordt goud afgeschilderd als een nutteloze rots die geen plaats heeft in het digitale tijdperk.

Bitcoin steelt de plek van de veilige haven van goud

De “DropGold” campagne werd gemengd onthaald, waarbij zelfs sommige Bitcoin voorstanders erop wezen dat het niet nodig is om de twee activa tegen elkaar uit te spelen.

Nu Wall Street Bitcoin als een concurrent van goud ziet in plaats van als een speculatiegedreven zeepbel, moet men naïef zijn om te ontkennen dat het een bittere rivaliteit is, en Grayscale is duidelijk aan de winnende kant.

De advertentie werd bijzonder scherp bekritiseerd door Peter Schiff, CEO van Euro Pacific Capital, die misschien een dag of twee weg wil blijven van zijn tv.

Meer Bitcoin nieuws.

Bitcoin prijs in Euro: