Waarom hebben de reguliere media de grote Bitcoin move van MicroStrategy niet besproken.
Inhoud
- MicroStrategy verwerft $ 425 mln aan BTC.
- Een baanbrekende zet wordt genegeerd door mainstream media.
Meerdere prominente namen in de cryptocurrency-industrie, zoals RT-host Max Keizer, deelden de hashtag #BitcoinBlackout op Twitter die een strijdkreet gaat worden tegen de vijandigheid van de reguliere media tegenover Bitcoin.
Dit kwam nadat geen van de grote financiële kranten (CNBC, Bloomberg, Financial Times, enz.) Het verhaal over de enorme Bitcoin gok van MicroStrategy.
MicroStrategy verwerft $ 425 mln aan BTC
In een virale tweet riep voormalig Blockstream medewerker Zack Voell de bovengenoemde publicaties op, omdat zij het grootste cryptocurrency gerelateerde nieuwsitem van dit kwartaal volledig negeerde.
MicroStrategy, het grootste business intelligence bedrijf ter wereld, verwierf $ 425 miljoen aan BTC als afdekking tegen inflatie. Het werd het eerste beursgenoteerde bedrijf dat BTC als reserve gebruikte.
Op een podcast met Anthony Pompliano van Morgan Creek Digital, beschreef Michael Saylor, CEO van MicroStrategy, zijn stapel inactief geld als “een smeltend ijsblokje”:
“We hadden net het vreselijke besef dat we bovenop een ijsblokje van $ 500 miljoen zaten dat aan het smelten is.”
Hij voegde er ook aan toe dat Bitcoin iets was dat hij de komende 100 jaar zou willen behouden.
Een baanbrekende zet wordt door mainstream media genegeerd
De spil van MicroStrategy naar crypto, wat mogelijk een keerpunt kan zijn voor de industrie, werd over het hoofd gezien door de reguliere media die bezig waren met het verslaan van SushiSwap in september.
Als reactie op het verzet koos Bloombergs hoofdredacteur Joe Weisenthal er opnieuw voor om het te bagatelliseren, bewerend dat MicroStrategy slechts een vervagend smallcapbedrijf is dat probeert een ‘hype op gang te brengen’.
Eerder tweette hij dat het bedrijf hun berichtgeving niet verdiende vanwege de dalende inkomsten, ondanks dat Bloomberg over Long Island Iced Tea schreef.
“Ik ben verbaasd dat zoveel mensen het hebben over de Bitcoin-investering van $ MSTR zonder te praten over het feit dat de inkomsten van het bedrijf al jaren aan het dalen zijn en dat de aandelen lager worden verhandeld dan in 1998.”

Michael Santoli van CNBC gaf ook een ontnuchterende blik op MicroStrategy en beweerde dat de aanpassing van de inkomsten verantwoordelijk was voor de crash van de dot-com-bubbel.