Zullen beautymerken vrouwelijke adoptie stimuleren door cryptocurrency betalingen te accepteren en is er zelfs een vraag om met crypto te betalen naast het stapelen van Sats?
Hoewel Bitcoin (BTC) voor velen wordt beschouwd als een , denken sommige consumenten over de hele wereld daar misschien anders over. Recente gegevens hebben aangetoond dat 46 miljoen mensen in de Verenigde Staten van plan zijn om cryptocurrency te gebruiken om te betalen voor zaken als boodschappen of onroerend goed. Betalingsgigant Visa onthulde verder in juli dat zijn crypto-geactiveerde kaarten in de eerste helft van dit jaar meer dan 1 miljard dollar aan totale uitgaven verwerkten.
Het mag dan ook geen verrassing zijn dat grote merken zoals Starbucks, Home Depot en Target Bitcoin op hun balansen zijn gaan zetten. Maar nu crypto betalingen aan populariteit winnen en makkelijker te verwerken zijn, beginnen ook kleinere merken – met name merken die zich richten op vrouwen crypto te accepteren om de adoptie van vrouwen te stimuleren.
Beautyindustrie zet in op Bitcoin
De wereldwijde schoonheidsindustrie heeft bijvoorbeeld onlangs interesse getoond in Bitcoin. Ann McFerran, CEO en oprichter van Glamnetic, een magnetisch wimperschoonheidsmerk, vertelde Cointelegraph dat het bedrijf nu Bitcoin, Ethereum (ETH) en Dogecoin (DOGE) accepteert door een recente samenwerking met Bitcoin-betaalprovider BitPay. Volgens McFerran is Glamentic een van de allereerste door vrouwen opgerichte beautymerken die cryptobetalingen ondersteunen.
McFerran deelde dat ze in 2017 begon te investeren in cryptocurrencies, maar toch merkte dat de ruimte zwaar door mannen werd gedomineerd. Om McFerran’s punt, onderzoeksbureau BDC Consulting vond dat slechts 8% van alle crypto gebruikers vrouwen waren in 2019. Na de lancering van Glamentic in juli 2019, was McFerran vastbesloten om cryptobetalingen in het merk op te nemen om vrouwen aan te moedigen cryptocurrency te gebruiken:
“De schoonheidsindustrie is een sector waar cryptobetalingen niet wijdverbreid geaccepteerd zijn. Ik wilde dat Glamnetic een van de eerste merken zou zijn die cryptobetalingen zou ondersteunen, omdat ik een groot voorstander ben van cryptocurrency en omdat ik meer vrouwen in de ruimte wil brengen.”
McFerran vermeldde verder dat er volgens haar nog veel stigma is verbonden aan hoe crypto vandaag de dag wordt gebruikt. “Het was zeker geen veilige betaalmethode om mee te beginnen,” merkte ze op. McFerran merkte op dat gebeurtenissen zoals Silk Road en Mt. Gox verder hebben geleid tot de desinteresse van vrouwen in crypto: “Zelfs tot op de dag van vandaag zijn vrouwen niet volledig opgeleid als het gaat om crypto. Ik wil anderen voorlichten zodat ze de risico’s kunnen begrijpen en wat ze mogelijk mislopen.”
Hoewel transacties met Bitcoin en andere cryptocurrencies voor schoonheidsproducten vrouwen kunnen aanmoedigen om geïnteresseerd te raken in cryptocurrencies, is dit slechts één deel van de vergelijking. Sanja Kon, CEO van Utrust een banksysteem voor cryptobetalingen vertelde dat het opleiden van vrouwen rond crypto sterk afhangt van het vermogen van een merk om hun consumentenbasis te bereiken met de juiste educatieve tools:
“Meer beautymerken die cryptocurrency-betalingen adopteren, kunnen het bewustzijn vergroten, maar niet noodzakelijkerwijs het gebruik. Vrouwen moeten zich comfortabel voelen bij het gebruik van cryptocurrency als betaalmiddel. Om dat te laten gebeuren, moeten merken ondersteuning en educatieve content bieden om adoptie te bepleiten.”
Volgens Kon faciliteert Utrust deze beweging door middelen te investeren in educatieve plannen met de merchants van het bedrijf. McFerran merkte ook op dat Glamnetic is begonnen met het maken van TikTok-video’s om consumenten voor te lichten over cryptocurrency, wat een grote impact kan hebben gezien het idee dat jongere consumenten eerder geneigd zijn crypto te bezitten. PYMNTS.com ontdekte dat 27% van alle millennials één soort cryptocurrency bezit of heeft bezeten.
McFerran merkte verder op dat Glamnetic een magnetische wimpercollectie zal uitbrengen die geïnspireerd is op Dogecoin om de adoptie te helpen stimuleren: “Ik denk dat mensen meer open zullen staan voor het idee van crypto als je dat concept omzet in een volledig schoonheidsproduct.”
Glamnetic mag dan een van de eerste door vrouwen opgerichte beautybedrijven zijn die cryptobetalingen accepteren, een handvol grotere cosmeticamerken zijn ook begonnen crypto op andere manieren te incorporeren om vrouwelijke participatie te stimuleren.
Aubrey Strobel, hoofd communicatie bij Lolli een online Bitcoin rewardplatform vertelde Cointelegraph dat het bedrijf samenwerkt met toonaangevende retailers waaronder Sephora, Ulta, EM Cosmetics en Glossier. Volgens Strobel maken vrouwen 30% uit van Lolli’s gebruikersbestand. “Historisch gezien zijn vrouwen achtergebleven bij mannen in de crypto space, maar ze leiden een grote meerderheid van de aankoopbeslissingen van veel huishoudens,” zei Strobel.
Strobel legt uit dat bedrijven die consumenten Bitcoin beloningen aanbieden aantrekkelijk zijn voor veel shoppers, vooral vrouwen die “sats willen stapelen” bij het doen van online aankopen.
Dit begrip wordt benadrukt in een recent rapport van The Defiant, getiteld “Global Report on Women, Cryptocurrency and Financial Independence.” In dit document merkte een vrouw genaamd Christine op dat ze af en toe leert hoe ze cryptocurrency moet beheren door te oefenen met kleine transacties. Ze verklaarde dat ze over een lange periode sats heeft gestapeld om kleine hoeveelheden Bitcoin te accumuleren. “Als ik reis, koop ik er graag koffie en andere dingen mee,” merkte Christine verder op.
Zal Bitcoin aanslaan in de beauty industrie?
Hoewel het nog te vroeg is om te zeggen of cryptobetalingen voor schoonheidsproducten de deelname van vrouwen binnen crypto zal stimuleren, is er al een kleine impact te zien. McFerran deelde dat Glamnetic al een handvol crypto transacties van vrouwelijke consumenten heeft verwerkt. Yuvi Alpert, oprichter en CEO van Noémie een juwelenbedrijf dat onlangs ook cryptobetalingen heeft geïncorporeerd vertelde ook dat het merk momenteel alleen crypto verkopen heeft gezien bij hun vrouwelijke klanten.
Hoewel dit het geval kan zijn, tonen bevindingen aan dat de topproducten waar vrouwen waarschijnlijk cryptocurrency aan uitgeven reizen en vrije tijd, onroerend goed en meubels of apparaten zijn. Toch, terwijl cryptobetalingen misschien traag aanslaan in de beauty industrie, zullen merken die cryptocurrency transacties integreren waarschijnlijk een concurrentievoordeel behalen.
Volgens Kon beginnen meer merken, in het algemeen, het voordeel te begrijpen van het accepteren van cryptocurrencies als betaalmethode:
“Ze zullen in staat zijn om hun kosten voor betalingsverwerking drastisch te verlagen, omdat blockchain het mogelijk maakt om alle traditionele tussenpersonen, zoals banken, betalingsverwerkers en creditcardregelingen, te schrappen. Daarnaast zullen deze merken in staat zijn om chargebacks en fraude te elimineren, evenals hun inkomsten te verhogen door nieuwe klanten te bereiken.”
Cryptocurrency aan- en verkopen kan heel lucratief zijn. De koersschommelingen (volatiliteit) van de markt zorgt ervoor dat in korte tijd goede rendementen kunnen worden behaald tot wel 30% per maand. Lees meer (uitleg) over automatisch handelen met crypto trader of ga direct naar de website van Satoshi Trading Bot.
Volg de Bitcoin/Cryptocurrency Facebook groep om geen enkel nieuwsbericht te missen. Meer Cryptocurrency nieuws.